Kāds ir spiediens riepām?

“Kāds riepu spiediens man vajadzētu palaist?” Vienmēr karstā tēma starp sacīkšu braucējiem.

Apspriedīsim dažus pamatprincipus. Tad es vēlos jums parādīt ļoti vienkāršus riepu spiediena noteikšanas noteikumus un dažus patiešām noderīgus ieskatus, ko mēs varam iegūt no riepu testa datiem reālajā pasaulē.

Sacīkšu sacensībās riepas satvēriens ir atkarīgs no šīs riepas vertikālās slodzes vai svara.

Ar svara pārnesi pagriezienos, ārējai riepai jābūt tādai, kas spēj nodrošināt labu saķeri ar vismaz 1,5 līdz 2 reizes lielāku statisko slodzi vai automašīnas svaru uz šīs riepas. Darbības spiedienam ir ietekme uz riepu kontaktu plākstera formu, kā arī tas, kas pazīstams kā “pagrieziena stiepums”. Tālāk sniegtajā shēmā ir paskaidrots vairāk par to.

Sacensību sacīkstēs riepas veidojas no aukstuma spiediena apkārtējās vides temperatūrā un tad stabilizējas pie darba spiediena (karstā spiediena).

Mērķa karstā spiediena (Target hot pressure)

Darbīgais karstais spiediens ir jūsu mērķis. Tūlīt jūs atnācat no savas pirmās dienas, un jūsu riepas ir sasniegušas temperatūru, un jūs samazināsiet riepu spiedienu līdz mērķim. Dienas gaitā jūs varat atkal palielināt spiedienu apkārtējās vides temperatūras paaugstināšanās dēļ, kā arī siltumu no bremzēm, kas rodas ilgākos virzienos. Tātad jūs attiecīgi pielāgosit spiedienu.

Apakšējā līnija ir tāda, ka lielākajai daļai jūsu sacīkstes saglabā savu mērķa karsto spiedienu neatkarīgi no tā, vai tā ir desmit apļa skriemeļu sacensības, vai īslaicīgi ar autokrosu – šī ir pirmā prioritāte. Tas attiecas uz visiem sliežu ceļiem, mitriem vai sausiem.
Tagad, pirms mēs iegrūdam sīkāk par to, sāksim ar to, ko mēs zinām par ceļu riepām.\

Riepas uz ceļa

Apsveriet “riepu apzīmējumu” (vai atbilstošo sadaļu savos semināru rokasgrāmatā). Šeit redzat ražotāja ieteikto riepu spiedienu.

Mana sieva Ford Focus sēž piebraucamā ceļā, tāpēc es esmu tikko iznācis ārā, lai pārbaudītu ieteicamo spiedienu …

1-3 pasažieri un bagāža 1-3:
31 psi priekšpusē, 31 psi aizmugurē

4-5 pasažieri un bagāža 4-5 (slodze ir izvirzīta uz aizmuguri)
35 psi priekšpusē, 41 psi aizmugurē
Piezīme. Pilnībā piekrautas automašīnas priekšpuse ir 4 psi papildu un aizmugurē papildus 10 psi papildus papildu aizmugurējās slodzes dēļ.

Ražotāju ieteiktais riepu spiediens ir tas, ka jūs no rīta uzstādāt tos auksti, un pēc tam tos neizslēdz, kad riepas rada spiedienu dienas laikā vai braucot pa ceļu. Ceļā, nevis sacīkstēs, mēs strādājam no aukstuma spiediena, un riepu īpašības ir tādas, ka tiek veidota spiediena palielināšanās.

Skaidrs, ka ražotāja ieteikums ir iestatīt ieteikto spiedienu pie riepām apkārtējās vides temperatūrā, tā saukto “aukstuma spiedienu”.

Tātad, ko tas saka par riepu spiediena noteikšanu degvielas uzpildes stacijā, kad atrodaties mājās pēc brauciena? Ja jums vajadzētu vienkārši iestatīt riepas uz ieteicamo spiedienu, karstās riepas būs pārāk spiesti. Nākamajā rītā, kad riepas ir atdzisušas līdz apkārtējās vides temperatūrai, riepu spiedienam ir jāraida.

Viena “progresīva” iespēja šeit. Pieņemsim, ka jūs veicat ilgstošu ātrgaitas braucienu pa šoseju. Pieņemsim, ka vislabākais spiediens riepu veiktspējā ir 33 psi. Šajā gadījumā, ar lielākām zināšanām par riepas īpašībām, jūs varat izvairīties no liekā spiediena. Vispirms jūs varētu saņemt riepas līdz darba temperatūrai, un pēc tam atkal pieplūdīsiet līdz mērķa spiedienam 33psi, tāpat kā jūsu sacīkšu automašīnā.

Jūs varat izlasīt visu, kas jums jāzina par riepām uz ceļa Tire Rack mājas lapā, ieskaitot interesantu bitu no Michelin par riepām akvaplanēšana mitrā ar tikai 5 psi mazāk nekā ražotāja ieteiktais spiediens.

Auto riepu plakāts, piemēram, Ford Focus (The Tyre Placard for a Road Car)

Divas ļoti svarīgas mācības, ko mēs varam atņemt no šī ceļu automašīnu riepu plaknes …

Šim transportlīdzeklim ir trīs riteņu izmēri – 16, 17 un 18 gadi, ar 50, 55 un 40 sērijas riepām. Taču viss riepu un riteņu kombinācijas ir ieteicams izmantot tādu pašu spiedienu. Tas ir kaut kas, par ko mēs varam domāt par sacīkšu riepām. Vai var būt tāds pats spiediens kā dažādu konstrukciju un dažādu riteņu izmēru riepām? Plaši runājot, jā.
No otras puses, aplūkojiet 10 psi spiediena atšķirību starp vieglo slodzi un smago slodzi. Tas, protams, ir kaut kas, par ko mēs varam domāt par sacīkstēm!
Transportlīdzekļa svars uz riepas nosaka, kāds riepu spiediens mums ir nepieciešams uz ceļa. Tas pats attiecas arī uz sacīkstēm.

Karstā riepu spiediens sacīkstēm

Braucējiem mūsu labākais riepu informācijas avots ir Hoosier “Riepu apkopes un drošības vadlīnijas”. Jūs varat Google un lejupielādēt to. Hoosier ir braucēju draugs, kad runa ir par riepu datiem un informāciju. Manuprāt, iemesls ir tas, ka tiem nav jāraizē cilvēki ar ceļu automobiļiem, jo ​​viņi nepārdod riepas uz ceļa.

Nokļūstot tieši uz to, mēs sāksim no aukstuma spiediena, izveidosim riepu temperatūru un spiedienu sliežu ceļa sesijas laikā, pēc tam pārbaudīsim riepu spiedienu tūlīt, kad mēs ienāksim. Tad jūs redzēsiet, cik tieši psi jums vajadzēs izņemt no katra riepa, lai sasniegtu jūsu mērķa karsto spiedienu nākamajā izsekošanas sesijā.

Rokas riepu spiediena ieteikumi Dot radialiem (daļēji slīdošām sacīkšu riepām):
Vieglie automobiļi 1800 – 2200 lbs: karstā spiediena 32 – 34 psi
2200 – 2600 lbs: 34 – 36 psi
2600 – 3000 lbs: 36 – 40 psi
OVER 3000 lbs 40 – 42 psi
Tas tiešām ir.

Starp vieglākajiem un smagākajiem automobiļiem ir spiediens starp astoņām līdz desmitiem psi, un parasti tas pats spiediens attiecas uz citu ražotāju radītajiem punktiem. Parasti atkal, jūs varat iestatīt savu auksto spiedienu līdz 26 psi, un tad tūlīt pēc pirmās palaišanas tos atpakaļ atpakaļ uz jūsu vajadzīgo karsto spiedienu. Protams, ja jūs neesat sasniedzis savu karsto spiedienu, tad apsveriet iespēju pievienot gaisu nākamajam skrējienam. Jums ir jāapdomā spiediens, kā jūs dodaties dienas laikā. Ar augstāku apkārtējās vides temperatūru un sliežu ceļa temperatūru jūs varat radīt lielāku saķeri un tādējādi palielināt riepu spiedienu.

Tātad, ja jūsu karstais spiediens ir iestatīts pareizi, jūs varētu iziet un uzvarēt sacensības un iestatīt FTD, vai ne? Diezgan ļoti.

Bet ir vairāk. Zemāk esošās diagrammas palīdz mums saprast, kāpēc ir pieejams plašs pieļaujamais spiediens, taču joprojām varētu būt mazas teritorijas, kurās mēs varētu iegūt veiktspēju.

Diagramma parāda “riteņu pāri” (iekšpusē un ārpus riepām) Formula SAE sacīkšu automašīnas stūrī. Lielāka slodze ārpus riepas ir redzama ar vertikālu slodzi 350 lbs. Viegli ielādēta iekšējā riepa ir vertikāla slodze 150 lbs. Katras riepas statiskais svars ir 250 lbs un, kā parādīts diagrammā, svara pārnešana no riepas iekšpuses uz ārējo riepu ir 100 lbs.

Es nedomāju, ka es runāju par to ārpus skolas, jo dati ir vecāki par 10 gadiem. Tomēr mums vajadzētu atcerēties, ka šādi dati ir dārgi ražot, un vienīgais iemesls, kādēļ tas ir pieejams mums, ir Formula SAE Riepu konsorcija, brīvprātīgā darba organizācija ar Calspan Riepu testēšanas centra darbu, un vecākais transportlīdzekļu dinamikas inženieri un FSAE tiesneši, kas ir darījuši visu iespējamo.

Mēs aplūkojam riepu spiedienu un berzes koeficientu. Mums ir berzes koeficients virs 2, jo, kā mēs to domājam, ir riepa līdz sacīkšu temperatūrai. Šajā gadījumā berzes koeficients ir mūsu pagrieziena rādītājs. Par mūsu vissvarīgāko ārējo riepu, pie 14 psi, mums ir 2.3 cof x 350 lbs = 805 lbf sānu spēks (pagriezienu gredzens). (

Riepu spiediens 14 psi var likties mazs, bet atcerieties, ka FSAE sacīkšu automašīna ir ļoti viegla. Mēs varētu sagaidīt riepu spiedienu ar karsto riepu šajā diapazonā, tāpat kā jūsu daudz smagākam ražošanas automobiam ir nepieciešams karsto riepu spiediens par 35psi.) Starp automašīnas svaru un riepu spiedienu ir tieša saikne – divreiz lielāks ir spiediens.

Vissvarīgākais novērojums ir tas, ka riepu spiediens neietekmē maksimālo sānu saķeri, jo riepu spiediens normālā diapazonā – no 12 psi līdz 16 psi ir milzīgs procentuālais diapazons, kurā rokturis ir gandrīz nemainīgs.

Mums šeit jāpievieno viena sarežģītība. Diagrammā aplūkojamā sānu skava ir vidējā vērtība. Sānu spēks ir lielāks, kad tiek ieslēgta slodze, piespiežot gumiju ceļā, un nedaudz mazāk, kad riepa tiek izkrauta. Esmu redzējis dažus datus, kas norāda, ka sānu spēks ir liels atšķirība, iekraušana un izkraušana, it īpaši zemākam spiedienam. No tā, ko es redzu, ar lielāku riepu spiedienu iekraušanas un izkraušanas sānu spēks ir konsekventāks. Varētu norādīt, ka augstāks spiediens diapazonā ir labāks.

Otrs novērojums ir tāds, ka iekšējā riepa ātri iztukšojas, palielinoties spiedienam. Iekšējā riepa labāk darbosies ar zemāku spiedienu. Bet, protams, tas dara mazāk darba nekā iekšējā riepa, vai tas ir svarīgi? Mēs jau esam aprēķinājuši sānu vadību pie ārējās riepas ar 14 psi (805 lbf). Pie 14 psi iekšējais riepas sānu rokturis ir 2,55 x 150 lbs = 382 lbf. Ja mēs samazinājām iekšējo spiedienu par 1 psi, mēs iegūtu 10 lbf sānu saķeri – varbūt nepietiek, lai satrauktu.

Bet ātruma, asfalta un netīrumu gadījumā, nokrāsojot iekšējo riepu spiedienu, ir liels piedāvājums. Šķiet, ka spiediens iekšpusē ir no 60 līdz 70% no ārējā spiediena.

Riepu maksimālais stingrās gredzens salīdzinājumā ar “Riepu reaktivitāti”

Divām sacīkšu automašīnām var būt līdzīga maksimālā pagriešanās pakāpe (maksimālā sāniskā saķere) – tas pats roktura vidus stūris. Tomēr viens var būt ievērojami ātrāks ieejas un / vai izejas stūrī, pat cik sekundes katrā klēpī. Tādējādi ir skaidrs, ka mēs neesam tik ieinteresēti maksimālajā pagrieziena rādītājā, jo tas notiek tā, kā pagrieziena rādiuss riepās palielinās stūra ieejas pozīcijā un ļauj aiziet no stūra izejas.

Šajā nākamajā diagrammā mēs parādām riepu spiedienu salīdzinājumā ar “pagrieziena stiegrojumu”. Palielinot stūrēšanas stingrumu, riepa palielina slīdes leņķi ātrāk, un tādējādi riepas satveršanas ātrums tiek palielināts ātrāk. Ja tas atrodas diapazonā, kuru var uzskatīt vadītājs, mēs sagaidām, ka riepa būs atsaucīgāka. Piemērs. Sākumā teiksim, ka automašīna nepārvietojas stūrīti, tādēļ tā kļūst nepietiekama. Papildu reakcija, palielinot stūrēšanas stingrību, var uzlabot automašīnu, un, ja tas ir iespējams, samazinātas pārmeklēšanas.

Ievērojiet, ka tā ir ārējā (iekrauta) riepa, kas palielina stūrēšanas stingumu ar paaugstinātu spiedienu. Iekšējā riepa patiešām zaudē stūrēšanas stīvumu ar pieaugošu spiedienu.

Ja mēs paaugstināsim spiedienu no 14 psi uz 16 psi, pagrieziena stipums palielinās par 10 lbf / slīpuma leņķa pakāpi. Tādējādi rokturis uz stūra ieejas tiks veidots ātrāk (piemēram), lai gan galējā vidējā stūres saspiešana nemainīsies ar spiediena palielināšanos.

Riepu spiediens ķēdes sacīkstēs

Labā sliežu ceļa apstākļos un pieļaujamais garums (piecas vai 6 minūtes sacīkstes ātrumā stūros) spiediens, kas veidojas no aukstuma līdz karstumam, ir 7 – 8 psi.

Automašīnām ar 50-50 svara sadalījumu mēs vēlamies tādu pašu karsto riepu spiedienu visos 4 riteņos. Transportlīdzekļiem, kuru svars ir novirzīts uz priekšu vai aizmuguri, mēs sagaidām aptuveni 3 vai 4 psi vairāk transportlīdzekļa smagajam galam. Porsche 911 ar augstāku aizmugures svara procentu, vēl lielāks spiediens atkal sadalīts.

Pārbaudot pēc pirmās palaišanas, var būt dažādi spiediena palielinājumi – ārējās riepas ķēdes dominējošajam virzienam var kļūt karstākas nekā otrā puse. Bet asiņojiet tos visus līdz tādam pašam spiedienam. Pēc pēdējām sacensībām jūs varētu pagaidīt dažas stundas, līdz riepas atdziest, un pēc tam ierakstīt savu auksto spiedienu. Ja jums ir jāiet taisni, lai saņemtu kvalifikāciju nākamajā sacensību sapulcē, bez sasilšanas, jums ir reģistrēts aukstais spiediens, kas dos jums karsto spiedienu, kas jums jādara, lai veiktu vislabāko klēpī.

Lai lietotu lietū, mērķa karstais spiediens ir vienādi. Vienkārši sāciet ar augstāku aukstuma spiedienu, taču ievērojiet paaugstinātu spiediena pieaugumu žāvēšanas ceļā.

Autocross

Lai gan autokrosā karstais mērķa spiediens ir tāds pats kā ceļu sacīkstēm, jums jāuzsāk augstāks aukstais spiediens, lai kompensētu zemāku spiediena pieaugumu autokrosā.

Pieņemsim, ka mērķa karstais spiediens ir 34 psi. Jūs zināt, ka 60 sekunžu laikā jūs nevarat riepas sasniegt temperatūru pirmās dienas laikā. Jūs varētu iestatīt aukstu spiedienu 32 psi, un tas faktiski neļauj asiņot riepas līdz 36 psi pēc skriešanas. Ideja ir panākt ieteicamo spiedienu lielākajai daļai jūsu palaišanas. Protams, karstās diennaktīs ar augstu sliežu temperatūru spiediena palielināšanās būs lielāka, un jūs sāksiet ar zemāku aukstuma spiedienu.

Ar lielāku pieredzi, jūs labāk saprotat, cik liels sākuma spiediens ir jūsu sākuma spiedienam.

Mitrās darbības – mērķa karstais spiediens ir tāds pats kā sausai. Sāciet ar mērķa karsto spiedienu un noskaidrojiet, vai vispār spiediens palielinās. Riepu spiediena samazināšana var tikai sabojāt rokturi. Grip neuzlabosies ar zemāku spiedienu visiem iepriekš aprakstītajiem iemesliem.

Pielāgots līdzsvara samazinājums / pārmērīga iedarbība ar riepu spiedienu

Pielāgošana līdzsvarā ar riepu spiedienu ir pēdējā iespēja. Mūsu pirmā izvēle ir pielāgot līdzsvaru ar pretslīdēšanas stieņiem. (Lai iegūtu sīkāku informāciju, skatiet mūsu bezmaksas tiešsaistes apturēšanas tunešanas darbnīcas vietnē https://www.suspensionsetup.info/).

Pielāgojot riepu spiedienu pārmērīgai iedarbināšanai / nepietiekamai kustībai – domājiet, palieliniet riepu spiedienu galā, kuru vēlaties noturēt, un samazināt riepu spiedienu otrā galā.

Sacensību sacīkstēm tas parasti nav laba ideja to izdarīt. Ja darbojas papildus 2 līdz 4 mārciņas spiediens, kas ir sadalīts no priekšpuses uz aizmuguri, iespējams, ka tas nav pārāk liels kaitējums. Lielāks sadalījums nekā tam, un mums ir jābūt ārpus labākās riepu saķeres klāsta.

Tomēr īstermiņa posmos (piemēram, autokrosā, kalnā kāpienā) riepu spiedieni biežāk tiks izmantoti kā pārtraukuma lieluma mērs. Galu galā līdzsvars ir ķēniņš.

Google “2016 MX-5 Solo Development – CS”, un jūs redzēsiet šo rakstu vietnē Mazdamotorsports. Šajā rakstā Ron Bauer, SCCA Nacionālais solo čempions, sadarbojas ar Mazda, lai izstrādātu 2016 ND Mazda autokrosam. Sākotnējā izbraucienā automobilis ir standarts, Brembo bremzes un Bilstein šoka varianti.

Sākumā automašīnai ir pārāk daudz pārāk daudz. Kā pieturas trūkuma mērs, viņiem vajadzēja 7 lb sadalīšanu, lai līdzsvarotu automašīnu. Tas ir ievērojams standarta automašīnai, ka līdzsvars varētu būt tik slikti.

Nepieciešama regulējama priekšējā pretviltošanas bāze. Izvēlētā bāram ir nomaināma centra daļa ar noņemamām rokām. Dažādi sienu biezuma stieņi nodrošina atšķirīgu ritināšanas ātrumu. Acīmredzot ieteicamais veids, kā pielāgot jauno, ir izgriezt oriģinālo joslu, lai to noņemtu, lai ietaupītu daudz darba stundu, noņemot detaļas, lai tās varētu noņemt vienā gabalā! Šī jaunā daļa, kas pieejama no Mazdamotorsports, nozīmē, ka visas ND Mazdas Solo var tikt pareizi sabalansētas un vienmērīgi iedarbināt riepu spiedienu.

Nobeiguma domas

Tātad, kur tas mūs atstāj Labākais ieteikums ir ievērot ieteikto karsto spiedienu, ja vien jums nav pārbaudes laika, lai pierādītu kaut ko citu. Mana paša domāšana ir ieteikuma zemā galā, izmantojot uzlabotu iekšējo riepu spiedienu. Vēl viens iemesls? Hoosier ieteikums ir tāds, ka lielāks spiediens var dot nedaudz vairāk maksimālu saķeri, taču tam būs nepieciešama lielāka jutība pret piedziņu. Vislielākais riepu satvērējiens samazināsies straujāk. Jūs varat redzēt šo kritumu jebkurā riepu datu jūs skatāties. Mana domāšana Dodamies par vadāmību un būt ieteikuma zemajam līmenim.

To apstiprina komentārs Hoosier riepu informācijā – lielāks spiediens (nekā ieteikts) var uzlabot saķeri, bet tas var prasīt lielāku vadītāja jutību.

Lai izlasītu par riepu īpašībām, gumijas salikšanu un saķeres mehānisko īpašību (gumijas berzes), nav labākas grāmatas, nekā Paul Haney ir “The Racing and High performance Tire”.

Es rakstīšu otru rakstu par riepām, lai risinātu riepu temperatūras – pirometra rādījumus – un apgāšanās iestatījumus.

Bet svarīga lieta, kas jāņem par šo rakstu, ir tas, ka jūsu mērķa spiediena saglabāšana lielākajai daļai jūsu sacīkstes, neatkarīgi no tā, vai tā ir desmit apļa skriemeļu sacensības, vai īslaicīgi autokrosā – šī ir pirmā prioritāte. Tas attiecas uz visiem sliežu ceļiem, mitriem vai sausiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *